6 stycznia 2015

Ale babka!

Ahh babko.. jak długo Cię nie było.. Po długiej nieobecności w końcu wróciłaś, co prawda tylko na chwilę bo zaraz zostałaś zjedzona ale zawsze to coś! ;-) 
 
 

Składniki:
 
6 jaj
szklanka cukru
cukier waniliowy
2 i 1/4 szklanki mąki
szczyptę soli
3 łyżeczki proszku do pieczenia
pół szklanki oleju
2 łyżki kakao
płatki migdałowe
 

Jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Przesianą mąkę łączymy z solą i proszkiem do pieczenia. Całość dodajemy do ubitych jaj.

Mieszamy do uzyskania jednolitej masy, następnie dodajemy olej, mieszamy.

Formę natłuszczamy i obsypujemy bułką tartą. Do środka przekładamy 2/3 ciasta, po czym do reszty dodajemy kakao i ponownie mieszamy.

Masę kakaową wylewamy na jasną, możemy przemieszać lub zostawić, ja zrobiłam dwie warstwy. Posypałam płatkami migdałowymi.

Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika, 180 stopni na 45 minut. Ja piekłam z termoobiegiem.
 


 Smacznego!


1 komentarz: