26 marca 2014

Drożdżówki z serem i owocami

Dzisiejszy dzień był bardzo radosny i szalony, bardzo pozytywnie zakręcony ;-) więc można trochę poświętować, a że wszelkiego rodzaju drożdżówki to moje ulubione wypieki, padło na malutkie drożdżóweczki. Szybko się je robi, z ulubionymi owocami wspaniale smakują, a do tego jak pachną mmm ;-)
 
          
         Składniki:
(przepis na 18 drożdżówek)
 
400g mąki
0,25 szklanki mleka
8g drożdży (użyłam suszonych)
60g stopionego masła
4 łyżki cukru
2 jajka
250g sera półtłustego
2 opakowania cukru waniliowego
1 łyżka masła
1 żółtko
jagody, jabłka, maliny, banany
 
Drożdże mieszamy z cukrem i mąką.  Następnie dodajemy jajka, mleko i masło. 
Wyrabiamy ciasto, odstawiamy do wyrośnięcia.
 
Po wyrośnięciu ciasto rozwałkowujemy, wykrajamy kółka, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Ser miksujemy z cukrem, żółtkiem i masłem.

W bułeczkach robimy wgłębienia łyżką, w środek nakładamy ser, a na ser owoce.
Brzeg drożdżówek można posmarować rozkłóconym jajkiem.

Drożdżówki pieczemy w 190 stopniach ok. 15-20 minut aż się zarumienią.
 
 Smacznego!

1 komentarz:

  1. Robiłam C: były pyszne.
    Jak dla mnie za mało drożdży w przepisie, chociaż możliwe, że mój błąd wynika z tego, iż dałam 10 g mrożonych drożdży i było ich za mało :)
    Zapraszam na prosteitanie.blogspot.com i dietetycznieitreningowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń